Wednesday, July 15, 2009

KANDUNGAN,KONSEP,KHASIAT, DLL TENTANG MAB



KANDUNGAN:

  1. Kacip fatimah


  2. Serapat


  3. Senduduk


  4. Inai


  5. Habbatussauda'/jintan hitam


  6. Manjakani


  7. Rempah ratus


  8. Madu


KONSEP MAB:



  1. MAB bertindak merawat penyakit terlebih dahulu.Proses ini dinamakan tidakbalas awal.



  2. Membetulkan sistem dalam badan supaya ianya berfungsi dengan baik.Bahagian yang akan berlaku proses rawatan adalah seperti pada bahagian peranakan,mencairkan lemak,kolestrol,toksin dalam darah.



  3. Mencairkan darah period lama/nifas lama yang tidak keluar habis semasa tempoh berperiod/berpantang.Darah ini biasanya berwarna hitam/coklat.Banyaknya darah yang keluar adlah bergantung kepada tahap kesihatan diri masing-masing.Jika anda sudah lama tidak berperiod/period pendek bermakna banyaklah darah kotor yang disimpan dalam peranakan tersebut.Pada peringkat ini,anda akan didatangi kekerapan period yang tidak menentu kerana MAB sedang merawat peranakan anda.Selepas selesai tempoh itu,anada akan melalui peringkat keserasian dengan MAB.Pada tahp ini period akan kembali normal.Maksudnya,apabila habis saja makan 21 biji,besoknya perod akan datang.Pada tahap ini MAB sudah serasi dengan anda kerana proses rawatan sudah selesai.



  4. Selain daripada itu,lemak/kolestrol/toksin dalam badan/darah akan dipecahkan dan akan dibuang bersama najis air besar.Pada masa ini,anda akan mengalami kekerapan membuang air besar dan melepaskan angin/kentut.



  5. Darah period lama ini seharusnya dikeluarkan kerana ianya akan memberi implikasi dalam tempoh jangka masa panjang.Antara risikonya terdedah kepad fibroid/cyst/barah pangkal rahim.InsyaAllah MAB adalah satu ikhtiar mengelakkan kemunculan penyakit tersebut.


KHASIAT MAB:
Sebagai makluman,MAB ini bukanlah hanya semata-mata untuk family planning sahaja,malah MAB boleh digunakan sebagai ubat pelbagai guna (multi purpose).Berikut antara khasiat-khasiatnya:
  • Merawat keputihan



  • Memelihara peranakan



  • Awet muda



  • mencantikkan kulit



  • menegangkan payu dara



  • memberi tenaga seharian



  • Melancarkan peredaran darah


LAIN-LAIN KEGUNAAN MAB:


1.Melambatkan menopouse- Dengan mengamalkan MAB,anda tidak akan menopouse diusia yang terlalu awal iaitu sekitar 40-an.Biasanya hormon kewanitaan dikeluarkan oleh otak kita dengan aktif pada usia remaja sehinggalah usia sekitar 30-an.Disebabkan faktor usia,stress dan tekanan hidup,otak kita menjadi kurang berkeupayaan merembeskan hormon tersebut untuk badan.Jika masalah ini tidak dengan baik kita menjadi cepat tua dan akhirnya mempercepatkan kita menopouse terlalu awal.Keadaan ini akan menimbulkan kesan yang tidak baik dalam hubungan rumah tangga.Hubungan seksual suami isteri juga menjadi tidak harmoni disebabkan oleh faktor tersebut.InsyaAllah dengan mengamal MAB masalah tersebut dapat diatasi dengan baik.


2.Ikhtiar untuk mendapatkan anak- Biasanya orang yang mempunyai masalah period/senggugut adalah sukar untuk mengandung.Berkemungkinan orang seperti ini mempunyai masalah dalaman pada peranakan seperti terdapatnya blocking pada peranakan seperti period yang tidak keluar habis/keputihan.Keadaan seperti ini akan menghalang perjalanan sperma lelaki dari salur peranakan (falopio) menuju ke rahim dengan benih perempuan (ovum).Dengan mengamalkan MAB,ianya akan mengeluarkan kembali darah period lama (berwarna hitam/coklat) dan lemak putih (keutihan) supaya proses perjalanan sperma lelaki tidak tersekat seterusnya tempoh persenyawaan dengan ovum terjadi lebih cepat.Dengan itu proses penghamilan dapat diikhtiar dengan pengambilan MAB.



3.Sesuai bagi perempuan berumur/warga emas- MAB ini bukan sahaja untuk wanita muda malah ianya sesuai kepada wanita berumur 50-an ke atas.Bagi kategori wanita berumur/warga emas ianya tidak dapat mengembalikan period lagi cuma hanya boleh mendapat khasist-khasiatnya sahaja seperti melancarkan peredaran darah,memberi tenaga,lawas.menghilangkan kebas-kebas badan dsb.





" HARGAILAH KESIHATAN ANDA DAN PELIHARALAH IA KERANA IA ADALAH NIKMAT YANG UTAMA SELEPAS IMAN ....."






Pautan :http://www.gerairizqi.blogspot.com/






No comments:

Post a Comment